2016 Asgari Ücret Soru

Basına yapılan beyanlar haricinde resmi olarak (kanun/tebliğ vs) bir açıklama var mı?
 
Sayın merkür2,

Tabiki, Karar'ın tam metni;

"ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI 2015 / 1
Karar Tarihi: 30/12/2015 Karar No : 2015/1
22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'nun 39 uncu maddesi gereğince, iş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin asgari ücretini tespit etmekle görevli Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 02/12/2015 tarihinde başladığı çalışmalarını 30/12/2015 tarihine kadar sürdürmüş ve yaptığı dört toplantı sonucunda;
1) Milli seviyede tek asgari ücret tespitine oybirliğiyle,
2) İşçilerin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretlerinin; 01/01/2016-31/12/2016 tarihleri arasında 54,9 (elli dört dokuz) Türk Lirası olarak tespitine, işveren temsilcilerinin muhalefetine karşılık oyçokluğuyla,
3) İş bu Kararın, 4857 sayılı Kanunun 39 uncu maddesine dayanılarak hazırlanan Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi gereğince Resmi Gazete'de yayımlanmasına oybirliğiyle,
karar verilmiştir.
GEREKÇE
Asgari ücret, bilindiği gibi ödenmesi zorunlu olan en az ücrettir.
Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca, asgari ücret, pazarlık ücreti değildir.
Asgari ücretin belirlenmesi sırasında, Komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve 2016 yılı enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir.
İşte bu çerçevede hareket eden Komisyonumuz; işçinin günlük asgari ücreti; 01/01/2016 - 31/12/2016 tarihleri arasında uygulanmak üzere 54,9 (ellidört dokuz) Türk Lirası olarak belirlemiştir.
Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi gereğince, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nca belirlenen asgari ücret, Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihi izleyen ayın ilk gününden itibaren yürürlüğe girecektir.
ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU İŞVEREN TEMSİLCİLERİNİN MUHALEFET ŞERHİ
30.12.2015
2016 yılı tüketici enflasyonu yüzde 8 düzeyinde iken, asgari ücretin yüzde 30 oranında artırılması ve artıştan kaynaklanacak yükün büyük kısmının işletmelerin üzerine bırakılması birçok alandaki ekonomik dengeyi olumsuz yönde etkileyecektir.
Ülkemiz ekonomisinde işsizliğin arttığı, enflasyonun yükselme eğimi gösterdiği, ihracatın gerilediği, işletmelerin uluslararası alanda rekabetçiliğinin ve faaliyet karlarıma giderek zayıfladığı, yerli ve yabancı yatırımların yetersiz olduğu bir dönem yaşanmakta iken, asgari ücretin tespitine ilişkin olarak Anayasa'nın 55'inci maddesine yer alan hususlar dikkate alınmadan belirlenen asgari ücretin işverene maliyetindeki artış, işletmeleri çok zor koşullara sürükleyecektir.
Asgari ücret tüm ücretlerin temelini oluşturduğundan, söz konusu aşın artış en yüksek ücretler dahil bütün ücret kademelerini yukarı itecek ve işgücü maliyetlerini iç ve dış piyasalarda yabancı firmalarla rekabet edilemez seviyelere çıkarmanın yanı sıra, çalışma barışını ve toplu iş sözleşmesi düzenini de olumsuz etkileyecektir. Bu yönde belirlenen asgari ücret yeni istihdam yaratılmasını da güçleştireceği gibi, yalnız işveren ve işletmeleri değil, kayıtlı istihdamda son yıllarda yakalanan başarıyı ve orta vadede çalışanları da olumsuz etkileyecek mahiyettedir.
Komisyon karan; belirtilen olumsuz etkilerin dışında ayrıca, ülkemiz ihracatım olumsuz etkileyecek, istihdam kayıplarına neden olacak ve işsizliği artıracak, kayıt dişiliği büyütecek, maliyet artışı yüzünden enflasyonu yükseltecektir.
Yukarda belirtilen gerekçeler çerçevesinde Komisyon kararına muhalif kaldık.
"

Bakanlığın ayrıca bu konu ile ilgili açıklama metni de var bilginize...
 
Son düzenleme:
ocak ayında işveren 1300 tl vermek zorundadır değil mi? aralık ayının hak edişi olarak 1000 tl yapmamaz doğru mudur?
 
Sayın Zindan,

Kurumsal / Kobi veya değil gibi bir ayırım yapmadım bu ayrımı da doğru bulmuyorum. Ayrım yapılabilecek kıstaslar bana göre daha farklı. SGK bu tasnifi yapar zor da değil ancak kimsenin üstüne bu bilgiyle gidemez değil gitmez. Çünkü bir sonuç elde edemez (en azından şimdilik). Ancak ellerindeki şikayet dosyaları bile yeterli ve doğru uygulama yapmayan birçok firmanın zaten başı belada ellerindeki değerler bunu sağlıyor. Eskiden rayiç bilgileri için Ticaret Odalarına başvururyorlardı artık çok daha sağlam bir veri tabanları var. Hatta kişilerin akışları da dahil. Mali bilgilerine ulaşabilmek için de MB ile karşılıklı anlaşma da yaptılar iki yıl önce. Ben biraz şeytanın avukatlığını da yapıyorum, tabi herkes karar ve davranışında serbest, sonuçlarına katlanmak şartıyla, bunların gözönünde bulundurulması tavsiyemdir sadece.

Size katıldığım noktalar var, ancak ben böyle olsun, şöyle olsun demiyorum zaten. Sadece tahmini, çevremden gördüklerim duyduklarımı yazıyorum. Bırakın SSK priminin gerçek maaş üzerinden yatırılmamasını, işverenin biri, ben şimdi yeni başlayan bir işçiye 1.300,00 TL'mi vereceğim diyor? Vermem kesinlikle, hiç bilmeyen bir adam, gelip çalışacak, 2 ay sonra gidecek, buna bu parayı vermem diyor? Bende vereceksin mecbur desem de nafile, bir şekilde onlar da maliyetlerin bir anda bu kadar yükselmesi nedeni ile çıkış yolu arıyorlar?
Yavaş yavaş alışılır diye düşünüyorum, bana yine kızacaksınız ama başlangıçta işverenlerde, sistemde bocalar gibi geliyor. :)
Yine de birinizin dediği gibi "tam olarak gerçeği yansıtmasa da" en azından bir seçim vaadi gerçekleşti. :ıslık: Hayırlı olsun.
 
Sayın Zindan,

Size kızmadım niye kızayım. Seçim vaadi meselesini de ben söyledim. Domino etkisini de. Aslında bu vaadin gerçekleşmesinin birçok etkisine insanlar yavaş yavaş anlayacak. Düşünün birkere asgari ücrete bağlı birçok parametre de % 37 oranında arttı. SGK ve Bağkur borçlanmaları mesela. Yada bağkur primleri asgari tutarları. bunların hepsi ek maliyet ve dediğim gibi kaynak sorunu yoktu sistem kendi kendine yaratıyor. Ancak bunun işsizlik yada üretim maliyetlerini nasıl etkileyeceğini zaman gösterecek. Piyasa tavrını alacak ve gelişmeleri göreceğiz.
 
ocak ayında işveren 1300 tl vermek zorundadır değil mi? aralık ayının hak edişi olarak 1000 tl yapmamaz doğru mudur?

Ocak ayında Aralık ayı çalışmalarından kaynaklanan maaşları ödüyorsanız 1000 tl ödeyeceksiniz. Şubat ayında Ocak ayı maaşını verirken 1300 tl vereceksiniz.
 
Bence bu teşvik öyle bi teşvik ki uyanıklık yapim dese bi insan daha sıkıntıya düşer ben o yüzden kimsenin bu teşvik yüzünden bişiler yapmaya çalışacağını zannetmiyorum hem zaten 1 yıllık olduğu için herkes bu işin içinde iş vardır diye üstelemez olan muhasebecilere olur her mükellefin lafına göre bişileri yapmaya çalışmamak lazım iyi araştırmak lazım çünki teşvikler öyle ince detaylarla dolu ki elimizde patlaması yüksek ihtimal çünki rakamlarla çok ince hesaplar yapılmış Allah şimdiden yardımcımız olsun :alkış:
 
Bunu neden otomatik yapmadılarki. İlla bizi uğraştıracaklar. Tanımla e-bildirge sistemine parametreleri, aylık bildirgeyi gönderirken otomatik uygulasın şartlar sağlanıyorsa. Yine muhasebeciye büyük bir yük bindi.

Birde şu var sgkya borcu olan işyeleride yararlanabilecek mi bu destekten ? Bununla ilgili bir ibare göremedim.
 
Sayın merkür2,

Tabiki, Karar'ın tam metni;

"ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI 2015 / 1
Karar Tarihi: 30/12/2015 Karar No : 2015/1
22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'nun 39 uncu maddesi gereğince, iş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin asgari ücretini tespit etmekle görevli Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 02/12/2015 tarihinde başladığı çalışmalarını 30/12/2015 tarihine kadar sürdürmüş ve yaptığı dört toplantı sonucunda;
1) Milli seviyede tek asgari ücret tespitine oybirliğiyle,
2) İşçilerin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretlerinin; 01/01/2016-31/12/2016 tarihleri arasında 54,9 (elli dört dokuz) Türk Lirası olarak tespitine, işveren temsilcilerinin muhalefetine karşılık oyçokluğuyla,
3) İş bu Kararın, 4857 sayılı Kanunun 39 uncu maddesine dayanılarak hazırlanan Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi gereğince Resmi Gazete'de yayımlanmasına oybirliğiyle,
karar verilmiştir.
GEREKÇE
Asgari ücret, bilindiği gibi ödenmesi zorunlu olan en az ücrettir.
Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca, asgari ücret, pazarlık ücreti değildir.
Asgari ücretin belirlenmesi sırasında, Komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve 2016 yılı enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir.
İşte bu çerçevede hareket eden Komisyonumuz; işçinin günlük asgari ücreti; 01/01/2016 - 31/12/2016 tarihleri arasında uygulanmak üzere 54,9 (ellidört dokuz) Türk Lirası olarak belirlemiştir.
Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi gereğince, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nca belirlenen asgari ücret, Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihi izleyen ayın ilk gününden itibaren yürürlüğe girecektir.
ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU İŞVEREN TEMSİLCİLERİNİN MUHALEFET ŞERHİ
30.12.2015
2016 yılı tüketici enflasyonu yüzde 8 düzeyinde iken, asgari ücretin yüzde 30 oranında artırılması ve artıştan kaynaklanacak yükün büyük kısmının işletmelerin üzerine bırakılması birçok alandaki ekonomik dengeyi olumsuz yönde etkileyecektir.
Ülkemiz ekonomisinde işsizliğin arttığı, enflasyonun yükselme eğimi gösterdiği, ihracatın gerilediği, işletmelerin uluslararası alanda rekabetçiliğinin ve faaliyet karlarıma giderek zayıfladığı, yerli ve yabancı yatırımların yetersiz olduğu bir dönem yaşanmakta iken, asgari ücretin tespitine ilişkin olarak Anayasa'nın 55'inci maddesine yer alan hususlar dikkate alınmadan belirlenen asgari ücretin işverene maliyetindeki artış, işletmeleri çok zor koşullara sürükleyecektir.
Asgari ücret tüm ücretlerin temelini oluşturduğundan, söz konusu aşın artış en yüksek ücretler dahil bütün ücret kademelerini yukarı itecek ve işgücü maliyetlerini iç ve dış piyasalarda yabancı firmalarla rekabet edilemez seviyelere çıkarmanın yanı sıra, çalışma barışını ve toplu iş sözleşmesi düzenini de olumsuz etkileyecektir. Bu yönde belirlenen asgari ücret yeni istihdam yaratılmasını da güçleştireceği gibi, yalnız işveren ve işletmeleri değil, kayıtlı istihdamda son yıllarda yakalanan başarıyı ve orta vadede çalışanları da olumsuz etkileyecek mahiyettedir.
Komisyon karan; belirtilen olumsuz etkilerin dışında ayrıca, ülkemiz ihracatım olumsuz etkileyecek, istihdam kayıplarına neden olacak ve işsizliği artıracak, kayıt dişiliği büyütecek, maliyet artışı yüzünden enflasyonu yükseltecektir.
Yukarda belirtilen gerekçeler çerçevesinde Komisyon kararına muhalif kaldık.
"

Bakanlığın ayrıca bu konu ile ilgili açıklama metni de var bilginize...
Bunu değil devletin karşılayacağı (teşvikler) kısmını soruyorum.
 
Bilgileri toparlayalım isterseniz.
Neleri kesin biliyoruz oradan ilerleyelim.
Destekten yararlanma şartları:

Asgari ücretli çalışmak, (1647 Brüt ya da agi hariç net 1177,46. bu tutarlara ilave fazla mesai/ikramiye vb ödemeler yapıldığında teşvik kaybolacak gibi görünüyor)
2015 yılında SGK prim ve hizmet belgelerinde net asgari ücretin 1.000,54 TL ile 1.300 TL arasında bildirilmesi esastır. (Burada soru işareti var bunlar agili görünüyorlar. Dolayısıyla 2015 yılında en düşük 1000,54-90,11=910,43 TL ile 1300-153,19=1146,81 TL arasında maaş almak)
Bir önceki yılın aynı aylarını esas almak şartıyla, işyerinde çalışan asgari ücretli sayısının %10 ilave artışına kadar destek sağlanacaktır. (Bir önceki şarta uyan 30 kişi var ise 33 kişi 2016'da teşvikten yararlanacak. Burada yüksek ihtimalle durum sgk sicil numaraları üzerinden ilerleyecektir.)
1-9 arasında sigortalı çalıştıran işyerleri için de ilave asgari ücretli çalışan bir sigortalı daha istihdam etme avantajı getirilmiştir. (%10’dan yararlanamayacakları için bu destek sağlanmıştır.)
2016 yılındaki yeni açılacak işyerlerinde asgari ücretli çalışacaklar için de bu kapsam geçerlidir. (Yeni işyeri açıldığında asgariden yatırılan herkes teşvik alacak)
 
Sayın Arkadaşlar,

Konu ile ilgili olarak bakanlığın bir bilgi notu var sizinle paylaşayım. Notu okuduğunuzda AGİ için aslında hangi gözle baktıklarını daha kolay görecek ve teşvik mekanizmasını nasıl uygulamak zorunda kaldıklarını göreceksiniz. Eskiden uygulandığı gibi bir muafiyet rakamı tesis etselerdi bukadar karmaşa olmayacaktı ama artık vergi teknisyenliği de kalmadı galiba.

ASGARİ ÜCRET BİLGİ NOTU
Çalışma hayatının temel unsurlarından biri olan asgari ücret, uygulanması zorunlu olan ücretin en düşük sınırını ifade etmektedir.
Anayasamızda da ifade bulduğu üzere ücret, en temel anlamıyla emeğin karşılığıdır. Anayasamızın devletimize verdiği en önemli görevlerden biri de çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri için gerekli tedbirleri almaktır.
Bu çerçevede, sosyal hukuk devleti olmanın gereği olarak asgari ücret 1987 yılından bu yana her yıl belirlenmektedir. Bu uygulama, ulusal mevzuatımız yanında ülkemizce onaylanan uluslararası sözleşmeler bakımından da gereklidir.
4857 sayılı İş Kanunumuz, asgari ücretin devlet, işçi ve işveren kesimlerinden oluşan üçlü yapı içindeki bağımsız bir komisyon tarafından belirlenmesini düzenlemektedir.
Bu bakımdan asgari ücret, önemli bir sosyal politika aracı olarak çalışanlara belli bir ücretin altında ödeme yapılmasını engelleyen bir uygulamadır. İşçi ve işverenlerin, belirlenecek asgari ücretin üzerinde bir ücret belirleme imkanları her zaman vardır.
Halen uygulanmakta olan asgari ücret, Aralık ayının sonuna kadar geçerli olup, net 1.000,54 Türk Lirasıdır. 6645 sayılı Kanunla asgari geçim indirimi oranlarında değişiklik yapılarak üç çocuklu bir işçinin asgari ücret üzerinden gelir vergisi ödememesi sağlanmıştır. Bu kapsamda 2015 yılında aşağıdaki gibi gerçekleşmiştir;
NET ASGARİ ÜCRET (Bekar) 1.000,54 TL
NET ASGARİ ÜCRET (3 Çocuklu) 1.072,80 TL
BRÜT ASGARİ ÜCRET 1.273,50 TL
İŞVERENE MALİYET 1.496,36 TL
2016 yılında ise aşağıdaki gibi gerçekleşecektir;
NET ASGARİ ÜCRET (Bekar) 1.300,99 TL
NET ASGARİ ÜCRET (EVLİ EŞİ ÇALIŞMAYAN) 1.325,69 TL
NET ASGARİ ÜCRET (1 ÇOCUKLU) 1.344,22 TL
NET ASGARİ ÜCRET (2 ÇOCUKLU) 1.362,75 TL
NET ASGARİ ÜCRET (3 ÇOCUKLU) 1.387,45 TL
BRÜT ASGARİ ÜCRET 1.647,00 TL
İŞVERENE MALİYET 1.935,23 TL

Ücret; işçilerin “tek” gelir kaynağıdır. Bunun yanı sıra ücret, gelir dağılımını etkilemekte ve emeğin ekonominin bütünü içindeki yerinin belirlenmesinde rol oynamaktadır. Bu kapsamda hükümetlerimiz döneminde asgari ücretin brüt tutarlarında yapılan artışlara aşağıda yer verilmiştir:( Bu grafik kopyalanabilir gibi değil o yüzden buraya aktarmadım sadece reklam )

Asgari ücrette 2003’ten itibaren reel olarak % 69,49; kümülatif olarak %407,6 oranında artış gerçekleşmiştir.
EUROSTAT(Avrupa İstatistik Ofisi) Temmuz 2015 verilerine göre Türkiye 425€ ile Bulgaristan, Romanya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Slovakya, Polonya, Hırvatistan gibi AB üyesi ülkelerin de içinde bulunduğu asgari ücret düzeyi 100–500 € aralığında olan 15 ülke içinde en yüksek asgari ücret düzeyine sahiptir.
Hükümetimiz Programında asgari ücretin net 1300 Türk Lirasına yükseltilmesi yönünde Komisyona teklifte bulunulacağı belirtilmiştir. Bu kapsamda;
%11 .......ARTIŞTAKİ MALİYET 1.660,28 TL
1300 TL ..OLDUĞUNDAKİ MALİYET 1.935,23 TL
olacaktır.


İşverenlerimizin ek maliyetlerini azaltmak amacıyla;
 274 TL’lik işverene ek maliyetin %40’ı olan 110 TL’si Hazine tarafından karşılanacaktır.
 Örnek: Asgari ücret düzeyinde 10 işçi çalıştıran bir işyerinde 2.749,50 TL olan ilave maliyetin 1.100,-- TL’si Hazine tarafından karşılanacaktır.
Bu destekten; işyerinde 2015 itibariyle 1.300,-- TL ücret düzeyinin altında çalışan tüm işçiler ile asgari ücret düzeyinden yeni işe alınacak işçilerin de yüzde 10’u yararlanacaktır.
Bu destekten yararlanma şartları şunlardır:
• Asgari ücretli çalışmak,
• 2015 yılında SGK prim ve hizmet belgelerinde net asgari ücretin 1.000,54 TL ile 1.300,-- TL arasında bildirilmesi esastır.
• Bir önceki yılın aynı aylarını esas almak şartıyla, işyerinde çalışan asgari ücretli sayısının %10 ilave artışına kadar destek sağlanacaktır.
• 1-9 arasında sigortalı çalıştıran işyerleri için de ilave asgari ücretli çalışan bir sigortalı daha istihdam etme avantajı getirilmiştir. (%10’dan yararlanamayacakları için bu destek sağlanmıştır.)
• 2016 yılındaki yeni açılacak işyerlerinde asgari ücretli çalışacaklar için de bu kapsam geçerlidir.
• Ayrıca, özel sektör maden işyerleri de tek asgari ücret için bu destekten faydalanacaktır.
Bu destekten 8,5 milyon sigortalının yanı sıra asgari ücret düzeyinden yeni işe alınacak %10’luk ilave sigortalı ile yeni açılan işyerlerindeki istihdam sağlanacakların yararlanacağı öngörülmektedir.
Sağlanan desteğe ilişkin maliyetler aşağıdaki şekildedir:
İşverene 110 TL Teşvik
Asgari Ücret Düzeyi ..........................Brüt Asgari Ücret 1.647,--
........................................................İşverene Maliyet 1.825,--
Özel Sektör İşverenleri için toplam Maliyet...................20.079,--*
Kamunun Sağladığı Destek............................................9.733,--

*20,1 milyar TL’lik işveren maliyeti %11 asgari ücret artışına göre ilave yükü ifade etmektedir. %11 artışlı brüt asgari ücret 1.413,-- TL olup, neti 1.116,-- TL’dir.
Bu minvalde net 1.300,-- TL olarak gerçekleşen 2016 yılı asgari ücretinin hayırlı olmasını temenni ediyorum.

 
Selamlar
Bu arada arkadaşlar bişey farkettim.Sizde farketmiş olabilirsiniz.Buna da dikkat etmekte fayda var..Şöyle ki;
2015 yılında Ssk Primi asgari ücretten (brüt 1273,50) beyan edilen ve en az 90,11 Agi alan kişilerin aralık ayı bordrolarında vergi dilimi %20'ye yükseliyor.Yani Kümülatif matrahı 12.622 civarı oluyor.Dolayısıyla vergi kesintisi arttığı için net ücret düşüyor.Yani agi hariç 880 ücret+90 agi: 970 lira gibi bir net ücret oluşuyor.
Bu Devlet Desteği uygulamasında ne yazıyor
"2015 yılında SGK prim ve hizmet belgelerinde net asgari ücretin 1.000,54 TL ile 1.300,-- TL arasında bildirilmesi esastır"
Bu durumda aralık bordrolarında net ücret en az 1.000,54 olacak şekilde brüt ücretlerin yeniden belirlenmesi gerekecektir.
herhalde doğru düşünüyorum.Bu konuyu da göz ardı etmeyip,aralık bordrolarını buna göre düzenlemekte fayda var...
Hatırlatırım..
 
Selamlar
Bu arada arkadaşlar bişey farkettim.Sizde farketmiş olabilirsiniz.Buna da dikkat etmekte fayda var..Şöyle ki;
2015 yılında Ssk Primi asgari ücretten (brüt 1273,50) beyan edilen ve en az 90,11 Agi alan kişilerin aralık ayı bordrolarında vergi dilimi %20'ye yükseliyor.Yani Kümülatif matrahı 12.622 civarı oluyor.Dolayısıyla vergi kesintisi arttığı için net ücret düşüyor.Yani agi hariç 880 ücret+90 agi: 970 lira gibi bir net ücret oluşuyor.
Bu Devlet Desteği uygulamasında ne yazıyor
"2015 yılında SGK prim ve hizmet belgelerinde net asgari ücretin 1.000,54 TL ile 1.300,-- TL arasında bildirilmesi esastır"
Bu durumda aralık bordrolarında net ücret en az 1.000,54 olacak şekilde brüt ücretlerin yeniden belirlenmesi gerekecektir.
herhalde doğru düşünüyorum.Bu konuyu da göz ardı etmeyip,aralık bordrolarını buna göre düzenlemekte fayda var...
Hatırlatırım..

Bence öyle birşey olmaması gerekiyor çok saçma bir durum. Bunu düşünmeleri gerekiyor. Diyelim asgari ücretli bir çalışan 7 ay boyunca fazla mesai prim falan aldı. 8. ayda 2. vergi dilimine girdi ve gelir vergisi arttı. 8. aydan itibarende işveren fazla mesai ve prim vermeyi kesti ve çalışanın maaşı yıl sonuna kadar 1000,54 TL'nin altında kaldı. Bu işveren yararlanamıycakmı şimdi devlet desteğinden, çalışanın son 5 ay ücreti 1000,54 tl nin altında kaldığı için.

Zaten neden sınırlamaları net ücret üzerinden yapıyorlar anlamadım. Direk brüt ücret olarak koymaları gerekirdi sınırları.
 
Haklı olabilirsiniz ancak,şu anda çok fazla şey net olmadığı için yinede bu riske girilmemeli diye düşünüyorum.Özellikle sadece asgari ücret üzerinden beyan edilen bordrolarda yine sadece aralık ayı için bu düzenleme yapılabilir.Sonuçta yukarıdaki cümle belli ve bu devletin neyi nasıl uygulayacağı hiç belli olmaz.Örneğin ben şu an bir firmada 14 kişi için bu düzenlemeyi yaptım.ssk+vergi ek maliyetine karşılık,gider üzerinden %20 kurumlar vergisi indirimini kıyasladığımda yaklaşık 300-400 lira gibi bir ek maliyet oluştu.Riske girmemek adına bu maliyete katlanılabilir.
tabiki sizlerin durumlarını bilemiyorum..
 
Sayın Arkadaşlar,

"2015 yılında SGK prim ve hizmet belgelerinde net asgari ücretin 1.000,54 TL ile 1.300,-- TL arasında bildirilmesi esastır" bu cümle her haliyle yanlış aslında o yüzden fazla takılmayın. SGK prim ve hizmet belgelerinde net olma ihtimali yokki.
 
Biraz aceleye gelmiş bazı şeyler sanırım. Önümüzdeki günlerde birkaç değişiklik yapar belki devlet şartlarla ilgili.
 
Valla ben yinede aralık bordorlarını agi dahil en az 1000,54 olacak şekilde güncelliyorum :)
 

Benzer konular

Üst