E-Beyanname Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmeleri Hk.

Firmanın yeni yıl defter bilgilerini de istiyorlar :)
Sözleşmeleri yeniletmek amaçları anlaşılan, anladık da defter bilgilerini niye istiyorsun, noterler ne iş yapıyor, onların sisteminden çekip alsana bu bilgileri, bizden neden istiyorlar.
 
Güncelleme ile defter bilgileri girelemiyor kapalı. İptal edip tekrar aynı numaralar ile girmek gerekecek. Defter bilgilerini tnb den almak yerine nedir bu müşavirlere bu zamanda yapılan bu hareket. İş güvenliği yıl sonu işlemleri derken birde böyle saçma sapan işlerle uğraşıyoruz. tedaş numarasını bul doğalgaz numarasını bul bir de eksik bir bilgiye 1.200 tl ceza öde. noter defter bilgisini gir. Madem bu bilgi lazımdı tnb sistemini kursalardı int. vergi dairesi sistemi içerisine.
 
Güncelleme ile defter bilgileri girelemiyor kapalı. İptal edip tekrar aynı numaralar ile girmek gerekecek. Defter bilgilerini tnb den almak yerine nedir bu müşavirlere bu zamanda yapılan bu hareket. İş güvenliği yıl sonu işlemleri derken birde böyle saçma sapan işlerle uğraşıyoruz. tedaş numarasını bul doğalgaz numarasını bul bir de eksik bir bilgiye 1.200 tl ceza öde. noter defter bilgisini gir. Madem bu bilgi lazımdı tnb sistemini kursalardı int. vergi dairesi sistemi içerisine.
Fakat o sözleşmeleri iptal edip aynı bilgilerle tekrar girersek bu kez sözleşme bildirim süresi olan 15 gün ne olacak?
 
hali hazırda devam eden mükelleflerde cevaplanacak sorular var muhatap bulabilirsek.31.12.2013 işi terk etmişiz.bu vatandaşa hangi noter yazacağız hangi tasdik yazacağız bir önceki yılıda bul bulabilirsen artık
 
Nurtopu gibi bir angaryamız daha oldu,gözümüz aydın :)
2000 yılından beri defter tasdik bilgilerini excel tablosu yapar saklarım.Demek ki bugünler içinmiş :)
 
Son düzenleme:
ARACILIK SORUMLULUK SÖZLEŞMESİ DEĞİŞİKLİĞİ
Vergi Usul Kanunu'nun 405 no.lu Tebliğ gereği yapılmakta olan Aracılık/Aracılık Sorumluluk Sözleşmeleri Maliye Bakanlığı tarafından yeniden dizayn edilmiştir. Bu nedenle 2014 yılı için sözleşmelerin en geç Ocak ayı sonuna kadar yeniden verilmesi gerekmektedir. Esasen Aracılık/Aracılık Sorumluluk Sözleşmeleri bir defa yapıldığında değişiklik olmadığı sürece geçerli olan sözleşmelerdir. Ancak; mükellef bilgilerinde veya sözleşmenin içeriğinde ya da formatında bir değişiklik olması halinde sözleşmenin yenilenmesi gerekir.
Aracılık/Aracılık Sorumluluk Sözleşmeleri sisteme girilerek süresi sona eren sözleşmeler seçeneğinden sözleşme sonlandırılacak, bu mükellefle yeniden sözleşme yapılması için evet butonu tuşlandığında, önceki kayıtlı olan bilgileriniz silinmemiş olacağından sadece sözleşme numarası, sözleşme tarihi ve defterin cinsi gibi bilgiler girilerek yeni aracılık/aracılık sorumluluk sözleşmesi yenilenecektir.


ASMMMO YÖNETİM KURULU

.
 
Merhaba ;

Sn.KURT ,aynen ben de öyle yıllardan bu yana tüm defterlerin tasdik tarih ve yevmiye numaralarını ayrı ayrı listeler halinde saklamaktayım.

Ama burada olay , mesleğimize çok yüklenilmesi , benim gücüme giden bu.

Nereye kadar , orasını da bilen yok. Mutlaka odalarımız ve TURMOB ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlardır ama sanki tüm odalar (Ticaret, Şoförler,Esnaflar v.s...) ortak hareket edilmeli diye düşünüyorum.

Maliye , SGK , 6331 , Yeni TTK ,,,,hepsinde karşımızda kılıç gibi keskin İPC ler var.

Son örnek mersis noları ticari defterlere delil olan belgelerde yer almazsa 2014 yılı için cezası 2.240 TL. Sanki bu paralar kolay kazanılıyor.Peki kontrol mercii neresi bu da belli değil. Başka bir başlık altında yazılmıştı.Bazı yerlerde mersis başlamadı. Şimdi sicil no yaz ,mersise geçince bir değişiklik daha.

Yazmaya başlayınca angaryalar sayfalar sürecek hangi birini yazayım. İşgöremezlik bildirimlerini mi , mükellef bilgileri bildirim formlarını mı ,Ba-Bs leri mi vs....???

En iyisi susmak ve çalışmaya devam etmek.
 
Susmaklada olmuyor ama şu anda elden de bişey gelmiyor.Artık oda'nın tavrını takip edeceğim,bakalım ne yapacaklar..
Ücretlerin asgari 100 liradan başladığı fakat örneğin ssk daki en küçük cezanın da asgari 1000 liradan başladığını düşünürseniz,en ufak bir ceza neredeyse 6-7 ay bedava çalışmak demektir ki,artık bu durum sözün bittiği yerdir.Oda'da bu konuda hiç bişey yapmayacaktır,inanmıyorum.Onların tuzu kuru nasılsa..Benim bir şirketten bir yılda aldığımı onlar 1 ayda alıyor..Böylelerinden ne beklenir ki...
 
Birde yasa uygulama açıklamalarını zamanında yapsalar! Örneğin AŞ (bağımsız denetim dışı olanlar) denetim geldi de sonrası meçhul!
 
Arkadaşlar iyi de ben şimdi 2013 için yaptığım fakat 2014 yılını da kapsayan sözleşmeleri girerken süresi sona eren deyip yeniden girdim diyelim, ortada yeni bir sözleşme olmadığına/olmayacağına göre, sözleşme no ve tarihini kafadan mı atacağım,tamamen yanlış bilgi olacak, bu tür durumlarda geriye dönük işlem olmaz bundan sonrasını kapsar diye biliyorum ben...
 
Defter bilgileri noterler tarafından vergi dairesine bildiriliyor zaten. Bence tamamen yeniden sözleşme girişi yaptırıp damga vergisi alma amaçlı.
 
Defter bilgileri noterler tarafından vergi dairesine bildiriliyor zaten. Bence tamamen yeniden sözleşme girişi yaptırıp damga vergisi alma amaçlı.

Damga vergisi doğmaz çünkü yenilenmesi istenen Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmeleri. Ayrıca Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerinin yenilenmesi yerine niye sözleşme bilgilerinde güncelleme yapılarak defter bilgilerini giremiyoruz anlamıyorum. Güncelleme kısmında defter bilgileri alanlarına girebilecek şekilde bir düzenleme yapılamaz mıydı? Şimdi sözleşme süresi dolmamasına rağmen süresi dolmuş gibi bildirim yapıp, ve ayrıca tüm müşterilere açıklama yaparak Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerini imza için tekrar mı göndereceğiz?
 
Türmob Sözleşmeler

Arkadaşlar merhabalar,

İnternet Vergi Dairesi sistemine hey yıl girdiğimiz sözleşmelerin beyanları ile ilgili sistemde değişiklik yapılmış sanırım.

Güncellenecek sözleşmeler ile ilgili nasıl bir yol izlenecek giriş yapanlar var mıdır?


Teşekkürler
 
Şimdi aracılık sözleşmesini sona erdirdik yenilemek için örneğin eski sözleşme no :2 tarihi:01/01/2009 hizmet sözleşmesi no:2 tarihi :01/01/2009 ise bunların yerine ne yazacagız.hizmet sözleşme no ve tarih yeni hizmet sözleşmesi düzenlemediğimiz için aynı kalacak,sözleşme tarih ve no mu değişecek iyi ce kafam karıştı. [TABLE="class: gradient_table"]
[TR="class: blue_row"]
[TD]Sözleşmenin [/TD]
[TD]Sözleşme Numarası* [/TD]
[TD="class: light_blue"] [/TD]
[/TR]
[TR="class: blue_row"]
[TD]Sözleşme Tarihi* [/TD]
[TD="class: light_blue"] [/TD]
[/TR]
[TR="class: blue_row"]
[TD]Hizmet Sözleşmesi Tarih ve No* [/TD]
[TD="class: light_blue"] - [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
E-Beyanname Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmeleri

Merhabalar,

Her yıl e- beyanname sisteminden güncellediğimiz ( e- beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmeleri) gib sisteminde değişiklik olmuş.

Güncelleme işlemi için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor?

Bilgisi olan var mı?


Teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şimdi aracılık sözleşmesini sona erdirdik yenilemek için örneğin eski sözleşme no :2 tarihi:01/01/2009 hizmet sözleşmesi no:2 tarihi :01/01/2009 ise bunların yerine ne yazacagız.hizmet sözleşme no ve tarih yeni hizmet sözleşmesi düzenlemediğimiz için aynı kalacak,sözleşme tarih ve no mu değişecek iyi ce kafam karıştı. [TABLE="class: gradient_table"]
[TR="class: blue_row"]
[TD]Sözleşmenin
[/TD]
[TD]Sözleşme Numarası*
[/TD]
[TD="class: light_blue"][/TD]
[/TR]
[TR="class: blue_row"]
[TD]Sözleşme Tarihi*
[/TD]
[TD="class: light_blue"][/TD]
[/TR]
[TR="class: blue_row"]
[TD]Hizmet Sözleşmesi Tarih ve No*
[/TD]
[TD="class: light_blue"]-
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

sn. eneral cevabını bulduysanız bana da söyler misiniz?
 
Önceki yıllarda iptal veya süresi sona erdi tıkladığımızda tarih girilmesi istenmekte idi, şu an girişin yapıldığı tarihi otomatik atıyor ve değişmesine izin vermiyor!
 
Üst